Op zaterdag 1 juni 2024 vindt er een nieuwe editie van Muzikantendag plaats in De Melkweg in Amsterdam. Het evenement is speciaal voor muzikanten die een volgende stap in hun muziekcarrière willen zetten. Zo staan er panels, clinics, flitscolleges en demospreekuren op het programma. Wil je nieuwe kennis opdoen en zoek je naar mogelijkheden om te netwerken? Dan is Muzikantendag iets voor jou!
Neem je demo mee, drop deze in de demobox en laat ‘m voor publiek door het panel beoordelen. Ook neemt promotie dit jaar een prominente rol in binnen het programma van Muzikantendag. Er zijn panels over perspromotie (van recensies tot interviews, en van biografie tot online zichtbaarheid); Succes met je socials (waarin de strategie van Within Temptation uit de doeken wordt gedaan) en over TikTok. Daarnaast staan de volgende flitscolleges op het programma:
- Visuele Branding: Natasja Bökkering (Poodle/Popronde) praat je bij
- Merchandise als inkomstenbron: Rene Velthuis (Merchandise & Entertainment) geeft je handige tips & tricks hoe jij extra inkomsten kan halen uit je merchverkoop.
- Ongehoorzaam en eigenwijs: Van andere hun ervaringen kan je leren, ja toch? Of toch niet…? Martijn Crama laat je denken over welk advies je wel, maar ook zeker niet moet aannemen
- Fair pay: wanneer is het niet fair? Een hot topic, en niet zonder reden. Rita Zipora (Platform ACCT) geeft je handvatten om jouw gage te bepalen en het gesprek aan te gaan
Maar er is meer! In de OZ, Upstairs en Cinema van de Melkweg en in de zalen van het Cinecenter zie je onder meer:
- De terugkeer van Music Rights on Tour (met o.a. Hannah Mae en Martijn Crama).
- Hoe gaat een muzieksamensteller te werk? Hier vertellen Hugo Schaap (NPO 3FM) en Menno Visser (NPO Radio 2) je alles over de kneepjes van het vak.
- Label vs Indie: hoe maak je de juiste keuze? Eva Breunesse (Burning Fik) Helene Koekoek (8Ball Music) en Guillaume Warmerdam (Make Waves / Lab Music) vertellen je of en wanneer je een label nodig hebt of dat je ook independent muziek kan uitbrengen en promoten.
- Tekenen? Lars Kelpin (GRAP) laat zien wat de impact is van een contract met een label, publisher of manager.
Kijk voor het volledige programma op de website van Muzikantendag.